Tatyi and Me - Kutyás Túrablog

Felfedezzük Magyarország legszebb tájait. Tarts velünk!

Portyázás a Nógrádi várban

2019. május 11. 13:09 - Tatyiandme

A hétvégén Magyarország méltatlanul mellőzött romvárát, a Nógrádi várat fedeztük fel családilag. Elöljáróban annyit, hogy teljesen véletlenül jött az ötlet, de megérte elhagyni a járt utat - ismét

Szóval a hosszúhétvégére egy háromnapos utat terveztünk, de ez az utolsó pillanatban meghiúsult, és az időjárás is elég marcona volt. Mondjuk ez nem kifogás, a márciusi ifjak hasonló időjárás mellett forradalmat robbantottak ki. Sokat töprengtem, merre induljunk szombaton, végül a Bánki tavat szemeltem ki, mivel közel is van hozzánk és piknikezni is lehet ott, szóval ideális célpont.
Igazából egy tó körüli séta és szabadtéri ebéd volt a cél, nem terveztünk komolyabb túrát.

Bánk felé tartottunk a 2-esen, amikor megláttam a táblát: "Nógrádi vár" balra. Mindjárt mondtam is a férjemnek, hogy most épp beleférne az időnkbe, nézzük meg! Ő erre már érezte, hogy ez bizony nem jó jel, már megint valami túrázós kalandba (ez az én kifejezésem, ő az "agyrém"-et szokta használni azokra az alkalmakra, amikor "csak egy kis kitérő, aztán megyünk is tovább" címszóval kaptatunk 5-6 km-t pluszban, lehetőleg esőben... persze igaza lett...)

Nógrádra érve nem kellett sokat keresgélni a várat, ott magasodott a falucska felett, valóban impozáns látványt nyújtott, pedig maga a domb, amin áll, mindössze 283 m magas... A környező csúcsokhoz képest ez, mondhatni, piskóta, mégis gyönyörű látványt nyújt. A vár történetéről annyit érdemes tudni, hogy már a honfoglaláskor is erődítmény állt itt, de kővárat csak a XII. században kezdtek építeni. Stratégiai szempontból fontos volt a vár, a Felvidék védelmi vonalának oszlopos tagjaként áll helyt, majd egy villámcsapás és a török hadak véget vetettek a karrierjének.

Amit ma láthatunk, az a vár kőfalának, tornyának és bástyájának megmaradt részei, illetve a fantasztikus kilátás, amely minden irányból elénk tárul. A vár területe szabadon és ingyenesen látogatható, kutyával is, ráadásul a parkolónál található Enoteca Borbisztró is kutyabarát :) Ez jól is jött, mert persze megeredt az eső, és jólesett felmelegedni egy kicsit, mielőtt továbbindultunk.

A vártól egyébként több hosszabb-rövidebb túra is tehető, Nógrádon halad keresztül az OKT is (18. szakasz).

Kövessétek kalandozásainkat

Instagramon és Facebookon

#tatyiutazik #tatyiandme

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.