Tatyi and Me - Kutyás Túrablog

Felfedezzük Magyarország legszebb tájait. Tarts velünk!

"Mennyiből jön ki egy hónapban?"

2018. november 25. 16:24 - Tatyiandme

Tatyival a trolibuszra vártunk, és persze mindjárt megszólított minket egy hölgy, hogy milyen aranyos Tatyi, hogy milyen fajta, stb. Gondolom Veletek is történt már ilyen :)

Én: Utcán találtuk, kiskorában, keverék kutyus.

Néni: Daxi, ugye?

Én: Keverék, nem tudni, milyen fajta.

Néni: Látom, daxi.

Én: <<udvarias hümmögés>>


Tacsi vagy nem tacsi, döntsétek el Ti :)

Néni: És, hányszor kell levinni? Négyszer?

Én: Kertes házban lakunk, de reggel és este sétáltatom.

Néni: Nekem is ilyen fajta kell, mert emeleten lakom, nem tudom gyakran levinni.

Itt persze elmondhattam volna, hogy teljesen egyéni, hogy melyik kutyának milyen az anyagcseréje. A tacskó vonalat eddigre elengedtem… 

Valahogy ilyen szituációkban sosem tudom, hogy a beszélgetőpartneremet ténylegesen mennyire érdekli a mondandóm. Bár én ódákat tudok zengeni Tatyiról és persze nem véletlenül írok róla blogot, de egy hétköznapi beszélgetésben mégis próbálom visszafogni magam… mondjuk úgy, hogy igyekszem leplezni, hogy bolond kutyás nő vagyok. 

Én: <<udvarias hümmögés>>


Unja a fotózást, de legalább kevésszer kell levinni

Néni: És mennyiből jön ki havonta? Ötezerből kijön?

Huh… Valószínűleg a helyénvaló válasz valami olyasmi lett volna, egy udvarias mosoly kíséretében, hogy nem tudom, nehéz megbecsülni, változó. Csak itt eszembe jutott a rengeteg felelőtlenül vásárolt kutya, akikben aztán az újdonsült „tulajok” csalódnak és a végén a menhelyen kötnek ki. Mégiscsak fel kellene világosítani, nehogy egy újabb kutyus jusson ilyen sorsra, de annyira meghökkentett a kérdés, hogy nem tudtam összeszedni a gondolataimat, és jött a troli, így azóta is azon filózom, hogy vajon a hölgyemény azóta már aktív tacskókeresésbe fogott-e, és az én lelkemen szárad a szegény eb sorsa?


Hétvégére pakolunk :)

Szerintem egyébként fontos, hogy mielőtt kutya (vagy bármilyen állat) kerül az életünkbe, mérlegeljük az ezzel járó anyagi felelősséget is. Sok olyan kutyus van a menhelyeken, akiktől pont azért váltak meg, mert a család nem készült fel a kutyatartással járó anyagi teherre. Az állatorvosi rendelőkben dolgozók pedig sokat mesélhetnének arról, hogy sokszor pusztán anyagi megfontolásból nem viszik időben az állatokat orvoshoz, vagy éppen a kezelés ára már nem fér bele a büdzsébe. 

Éppen ezért összeírtam, hogy körülbelül mi mennyibe kerül, hátha ez segít a leendő kutyagazdiknak az eligazodásban és a felelős döntéshozásban.

(Ez nem egy reprezentatív felmérés, a saját tapasztalataimra és állatorvosi rendelők valamint kisállat-felszerelési üzletek honlapjaira támaszkodtam. Az árak tájékoztató jellegűek és a minimális árakat vettem számításba. Mivel sok költség nem jelentkezik havonta, így inkább éves listát készítettem, illetve az egyszeri költségeket is számításba vettem.Az árak kistestű kutyára vonatkoznak, nagyobb termetű kutyák esetében az állatorvosi műtéti, a táp, a kullancs elleni védelem, a kozmetika és egyéb költségek jóval magasabbak lehetnek. Ebben az összefoglalóban nem szerepel az edzések, kutyaiskola, váratlan orvosi kezelések, utazások, biztosítás, egyéb felszerelések ára, mert ez mindenkinek egyéni döntése, most a kutya alapvető szükségleteire hagyatkoztam.)

Állatorvosi költségek

Ivartalanítás: 24.000 Ft + 6.000 Ft altatás (10kg alatti kutya esetében, egyszeri)

Mikrochip behelyezés és regisztráció: 7.500 Ft (egyszeri)

Kölyökkutya oltási programja: kb. 25 – 30.000 Ft (első évben)

Veszettség és kombinált oltás: 10 600 Ft (a második évtől, évente)

Féreghajtó: kb. 10.000 Ft évente

Szívférgesség szűrés és védelem: Kb. 10.000 Ft + 8.000 Ft (egyszeri, majd évente)

Külső élősködők elleni védelem (kullancs, bolha, szúnyog): a védekezés módjától függően – csepp, vakcina, nyakörv, stb. – kb. 20 - 30. 000 Ft évente

Állatútlevél: 9.000 Ft

Élelem, táp: 3 - 5.000 Ft 

Kozmetika: kistestű kutyus egyszeri kozmetikája olyan 4 – 6.000 Ft között mozog

Felszerelés (az állatos áruházak árait vettem alapul, semmi fenszi dizájnercucc; egyszeri költségként)

Póráz és nyakörv: 3.000 Ft – 10.000 Ft-ig

Zacsitartó: 500 – 1.500 Ft

Hám: 2.000 – 7.000 Ft-ig

Pulcsi, kabátka: 2.000 – 10.000 Ft

Biléta: 1.000 – 5.000 Ft

Boksz autóba: 5.000 – 20.000 Ft

Takaró: 1.000 – 8.000 Ft

Fekhely: 5.000 – 15.000 Ft


Kutyakozmetikusnál

Ha mondjuk a kutyánk 12 évet él, és egyszer sem kell orvoshoz vinni, nem kell gyógyszert szednie, nem járunk sportolni, nem visszük nyaralni, akkor körülbelül ez az a költségvetés, amivel számolhatunk...

Ha-ha-ha! - szakad ki a nevetés erre minden gazdiból :) de, képzeljünk el egy statisztikailag komplikációmentes világot. Szóval, sallangmentesen és nagyon alaphangon, egy kistestű kutya tartásával járó költségek számításaim szerint így alakulnak:

Egyszeri költségek: 101.000 – 173.000 Ft

Éves költségek: 106.600 Ft

Így havi szinten körülbelül 10.000 Ft-ból „jön ki” egy kutya.

Nálatok mi a helyzet? Mi az, aminek nem tudtok ellenállni, ha kutyáitokról van szó? Inkább örök darabokat vesztek, vagy szerettek időről időre újítani? Volt olyan váratlan költség, amelyre nem gondoltatok, mikor kutyátok lett? És főleg, mit mondtatok volna a néninek??? :)


Ezt a pórázt és hámot kb. 7 éve vettem, és azóta is nagyon szeretjük
Nincs az a pénz, amit ne lehetne kutyás cuccra költeni :)
Facebook
Instagram

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tatyiandme.blog.hu/api/trackback/id/tr1415484874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása